EEN STAGE MET MEERDERE BESTEMMINGEN

13 december 2015 - Hermagor, Oostenrijk

HALLOOO IEDEREEN! Daar ben ik weer. Ik heb zoveel om aan jullie te vertellen! Ik heb afgelopen week namelijk mijn eerste mini club gehad met 2 super lieve kinderen. Ook al ben ik niet pro in Duits of Italiaans, heb ik toch een leuke dag gehad met de kinderen en hebben ze al een beetje leren skiën. En nee dit heb ik niet alleen gedaan, maar samen met mijn baas! De dag daarvoor had ik ook al een dagje meegelopen met de ski lessen en heb ik vaak kinderen MAAR OOK volwassenen moeten helpen met ski's aandoen, opstaan nadat ze waren gevallen en een pizza punt maken met hun ski's! Dit ging heel goed, maar voordat ik het wist moest ik al weer schoonmaken en naar het kantoor gaan om daar te helpen... Beetje jammer maar ja zo gaat het er nou aan toe! Veder heb ik afgelopen week *even trommel geroffel*.................. SCHOON GEMAAKT! Gelukkig vind ik dit niet erg om te doen en weet ik dat dit moet doen omdat het nog heel rustig in het skigebied is! Maar ze zeggen dat het rond kerst drukker gaat worden! En heeeeel misschien wordt het vanaf woensdag ook al wat drukker, omdat er wordt gezegd dat het gaat SNEEUWEN!! WOOHOOOO

Deze week heb ik ook voor het EERST op ski's het skigebied verkent!! Samen met Sky, de ski chef, en met Bernd, een skileraar, gingen we helemaal naar het puntje van de berg toe. Hier hebben ze mij nog een paar dingen uitgelegd, want als ik beneden in het dal zit en naar bijvoorbeeld Nassfeld moet dan moet ik eerst met de skilift helemaal naar boven en dan naar Nassfeld toe skiën! Ze doen hier dus alles op ski's (en snowboards!). Na de uitleg zijn we naar Nassfeld wezen skiën. Deze piste begon met een blauwe piste, die verdacht stijl was. Wat bleek het liep daarna over in een rode piste... Maar gelukkig kan ik goed omgaan met steile pistes door parallel te skiën! En ook door de ski's die ik heb gekregen van het bedrijf kan ik korte snelle bochten maken. Wat blijkt, het zijn wedstrijd ski's! Logisch dat mijn baas al eerder tegen mij had gezegd dat deze ski's te 'agressief' zijn voor de mini-club! hahhaa Na het skiën had ik nog snel Bernd geholpen met de mini-club opruimen en daarna mocht ik lekker naar huis toe!

Na deze dagen heb ik 2 dagen op kantoor gewerkt en heb ik 2 dagen een training gehad voor de sales en de Bobo mini-club. Het was heel interessant, maar gosh wat veel informatie was het! En nu verwachten ze van mij, dat ik morgen een mini-club lesje moet geven aan collega's van mij IN HET DUITS. Echt ik heb geen flauw idee hoe ik het ga doen, dus ik ga straks even de basic stuff opzoeken en in mijn hoofd stampen! En als het niet lukt dan ja heb ik in ieder geval mijn best gedaan!

Gister ben ik na 7 dagen werken, achter elkaar!, even weg geweest! Een collega van mij die ook de Bobo mini-club doet, is Nederlands en ze woont net in Oostenrijk met haar gezin! Ze heet Laura en ze is echt mega aardig! Omdat we gister vroeg klaar waren met de training, vroeg ze mij om mee te gaan naar VILLACH! Maar natuurlijk!! Maar voordat we echt klaar waren, gingen we met z'n allen terug naar beneden met het busje van mijn baas. MAAR EERST moest hij nog even middag eten halen in Italië. Jaja! Italië is aan het eind van 1 van de zoveel skipistes en daar rijd je zo in een paar minuten dus naartoe! Eindelijk beneden aangekomen mocht ik met Laura meerijden, ze zette mij af bij mijn huis, zodat ik snel even kon omkleden om daarna gelijk mee te gaan naar Villach! Eerst nog de rest van haar gezin ophaald en daarna zoefff naar de kerstmarkt toe! En wat was het leuk, gezellig en sfeervol daar! Om half 7 waren we weer terug in Hermagor, hebben ze mij afgezet en heb ik mijn 3e kookles gehad van mijn huisgenoten Sara & Simona. Daarna had ik zin in een feestje en Simona ook dus zijn we naar een bar in het dorpje geweest, maar jammer genoeg was het er helemaal uitgestorven... Alsnog wel een hele gezellige avond gehad! VOORDAT IK DIT VERHAAL AFSLUIT WIL IK NOG 2 TOFFE DINGEN VERTELLEN; 1. IK GA IN JANUARI NAAR VENETIË!!!!!!! & 2. WISTEN JULLIE DAT ER IN HET BOS BIJ NASSFELD BEREN RONDLOPEN!! Dat moest ik even kwijt hahah Ik hou jullie snel weer op de hoogte van al mijn spectaculaire belevenissen!!

1. Thea de wit:
    16 december 2015
    Hartstikke gaaf, zo te lezen lieverd! Genieten met een grote G!! Heel veel plezier toegewenst met skiles geven en duimen voor een flink pak sneeuw! Dat zouden we hier ook wel eens willen, het lijkt wel lente!! Groetjes aan je huisgenootjes en heerlijk dat je daar koken van hun leert! Laat ons maar verrassen als je thuis komt he!! Dus veel kooklessen volgen he!! veel liefs xx mama en papa