IK GA HIER NOOIT MEER WEG!!!!!

8 december 2015 - Hermagor, Oostenrijk

Een mooie en leerzame week is alweer voorbij en de 2e stage week is aangebroken. Het stage lopen gaat op rolletjes, de tijd vliegt voorbij, ik heb super leuke huisgenoten en geniet dagelijks van alles om mij heen! En GOH WAT IS DE NATUUR EN DE OMGEVING HIER ADEMBENEMEND MOOI!!!!!!!!

Op de eerste dag dat ik aankwam werden mijn vader, mijn zus en ik hartelijk verwelkomd door de mensen van het huis in Deutsches Heim (Hermagor) waar ik verblijf de aankomende 3 maanden. Ik heb gelijk een rondleiding gekregen en ben begeleid naar mijn slaapkamer, die nog best wel groot is! Er staat een 1 persoons bed, waar ik bijna elke nacht uit rol, een bureau en een BIG ASS Narnia kast waar kleding van minstens 10 mensen in past. Ook gelijk het belangrijkste stuk van het huis gezien, namelijk DE KEUKEN, ja dit is heel belangrijk want hier is het eten. Ik heb mijn eigen koelkast wat best chill is want er is dan genoeg eten voor de hoeveelheid eten die ik heb. Oh en de badkamer is HUGEEEE met een douche, een apart bad, wasmachine, droger en iets wat je niet snel verwacht in een badkamer, maar er staat dus ook een soort bank daar? Geen flauw idee waarom. Na de rondleiding had mijn baas, Tina, ons meegenomen naar een café in het dorpje. Daar hebben we heeel veel gepraat en lekker chocomelk gedronken. Laat in de middag zijn we (mijn pa, zus en ik) hier nog een keer terug gekomen, om alvast iets te eten voor de avond. Hierna snel nog boodschappen gedaan en snel naar bed gegaan, want wat waren wij moe poe poee..

De volgende morgen werd ik verward wakker. Ik dacht dat ik namelijk weer thuis was, zoals elke avond vanaf de dag dat ik was vertrokken uit Nederland. Maar al snel realiseerde ik me dat ik in Oostenrijk was en dat maakte me helemaal blij. Maar de blijheid ging al snel weg toen ik gedag moest zeggen van mijn vader en zus... Ik heb ze vanaf het balkon uitgezwaaid, ik voelde mij net de koningin hahaaha, en moest toch even slikken. Want VANAF DIT MOMENT WOON IK ALLEEN, HELEMAAL ALLEEN IN OOSTENRIJK VOOR 3 MAANDEN EN NIEMAND DIE IK HIER KEN WOW! Ik heb deze dag niet meer gedaan dan in bed liggen en Gossip Girl kijken, alles was namelijk gesloten in het dorp, dus helemaal uitgestorven en niks boeiends te doen. ​

De eerste stage dag.. En wat was ik zenuwachtig van binnen, maar dat liet ik niet merken! Ik werd in de ochtend om 8.15 (elke dag vertrek ik zo laat naar stage) opgehaald door Tina en we reden eerst naar het kantoor in Tröpolach. Hier heb ik een korte rondleiding door gekregen en heb ik iedereen leren kennen, er werken 2 Nederlandse mensen daar wat voor mij wel fijn is. Ik heb de echte baas van het bedrijf leren kennen, Hansjörg. Samen met hem heb ik het stage contract ondertekend en het werkplan besproken. Daarna zijn we naar Tressdorfer Alm boven op de berg gegaan, hier doe ik de meeste dagen de Mini-Club en help ik met skilessen geven. Maar vandaag moest ik schoonmaken, schoonmaken en nog meer schoonmaken TOT 2 uur, daarna ben ik weer naar het kantoor gebracht om daar tot 5 uur te helpen met het klaar maken van verschillende dingen voor het begin van het seizoen. En heel eerlijk, dit was echt een leuke eerste dag. En als ik schoonmaken en kantoor dingen doen leuk vind, dan moet Mini-Club doen en skilessen geven helemaal geweldig zijn! EN TOT NU TOE IS DAT OOK ZO!!!